E-posta

E-posta 2019-05-13T09:54:09+03:00

Personel ya da öğrenci kimliğiniz ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Kullanıcı Destek Grubuna gelerek kurumsal e-posta adresine sahip olabilirsiniz.
Mezun öğrencilere ve Üniversitemizden emelilik harici nedenlerle ayrılmış personele e-posta adresi verilmemektedir.

https://webmail.ankara.edu.tr adresinden yada Outlook, Thunderbird, Eudora, vb. e-posta istemci programları ile e-posta servisinden faydalanabilirsiniz.

  • Arayüze girdiğinizde sizden e-posta adresiniz ile mevcut şifreniz istenecektir.
  • Sonraki sayfada, yeni şifrenizi bir yanlışlık olması ihtimaline karşı iki kez girdikten sonra şifreniz değişmiş olacaktır. Yeni şifrenizi belirlerken iki kutucuk arasındaki şifre zorluk derecesinin, güvenlik için en az 35 olmasına ve şifrenizi sık sık değiştirmeye dikkat ediniz.
  • Şifrenizi unuttuğunuz/kaybettiğiniz zaman, tekrar alabilmeniz için gerekli bilgileri gireceğiniz Bilgi Girişi ve Değişikliği sayfası açılır (Personel/Öğrenci).
  • Bilgileri girebilmeniz için güvenlik nedeniyle tekrar e-posta adresinizi ve şifrenizi girmeniz gerekmektedir.
  • Sonraki sayfada Vatandaşlık Numarası (11 Haneli), Hatırlatma Sorusu ve Cevap bilgilerini doldurmanız gerekmektedir. Bu bilgiler Şifre Hatırlatma (Personel/Öğrenci) sayfasında size sorulacak bilgilerdir.
  • Postacı arayüzüne (Personel/Öğrenci) girip sol menüden “Tatil Mesajı” tıklanarak e-postalarınıza bakamayacağınız veya tatilde olduğunuz zamanlarda, size e-posta gönderen kişilere otomatik olarak “Tatildeyim, Yurt Dışındayım” v.s. şeklinde e-postalar gönderilmesini sağlayabilirsiniz*.
  • Bunu Devrede/Devre Dışı seçenekleriyle belirleyip, karşıya gitmesini istediğiniz otomatik e-postanın başlık ve gövde metnini de kendiniz değiştirebilirsiniz.

*Üye olduğunuz listelere tatil mesajı dönmeyecektir.

IMAPs (webmail servisi) ve POP3s e-postalarınıza erişmek için kullanılan yöntemlerdir.

İletişim yöntemi olarak, e-posta sisteminin yaygınlaşması, kullanıcıları en kullanışlı e-posta yöntemini tercih etmeye zorlamaktadır. Bunun için en çok tercih edilen yöntem pop3s yöntemidir. Hesabınızdaki e-posta sayısı arttıkça Webmail ile baglandığınızda postaların görüntülenme işlemi yavaşlayacaktır. Sunucu her bir adet posta için depolama biriminden bilgi alacak bu bilgiyi kullandıgınız tarayıcıya aktaracak ve diger e-posta için bu işlemi yapacaktır. Binlerce mail için bu işlem yapıldıgında, arka planda olusan disk okuma işlemi yavaş olacaktır.

Günümüz teknolojisinde disk okuma hızları malesef henüz yeterli seviyelere gelememiştir. Bir sunucudaki en düşük veri yolu hızı disk okuma ve yazma işlemlerinde olmaktadır. Bunun için POP3s kullanımı böyle bir sorunun önüne geçmenizi saglayacaktır. Webmail’de yaşanan kota problemini de çözmenin en iyi yöntemi POP3s yöntemidir. POP3s in bazı avantajları asagıda sıralanmıştır.

  • POP3s istemcilerde ayar yapılması durumunda, sizin belirttiginiz süre boyunca veya bilgisayardan silene kadar e-postalarınız saklanır ve her yerden ulaşabilirsiniz.
  • POP3s protokolü ile kullanılması durumunda gelen postalarınız merkez sunucudan alınıp bilgisayarınıza yüklenir ve siz postalarınızı orada biriktirirsiniz. Böylece merkez sunucuda kota dolması sorunu yaşamazsınız.
  • Postalarınız (gelen ve giden) kendi bilgisayarınızda depolandıgı için Internet baglantınızın kesik olması halinde bile eski postalarınıza ulaşabilir, onları kategorize edebilirsiniz.
  • Gelen postalarınızı “kimden”, “konu”, “içerdigi kelime” vb. kriterlere göre otomatik olarak kategorize edip farkli dizinlerde saklayabilir, istemediginiz kişilerden gelen ya da konulara sahip postaların otomatik olarak silinmesini saglayabilirsiniz.
  • Merkezi sistemimizde oluşabilecek bir arıza sırasında eski postalarınız zarar görmez, zira onlar kendi bilgisayarınızda depolanmaktadır.
  • İstemci programlar Web tabanlı olmadıkları için sundukları arayüzler daha yetenekli ve konforludur.
  • Ancak POP3s ayarlarını yaparken, belirli hususlara dikkat edilmesi gerekir. Yedeğini almadığınız, her yerden ulaşmanız gereken önemli mailleriniz varsa, kullandıgınız POP3s programlarında (outlook, tunderbird, windows live mail, outlook express, netscape vb.) “E-postaları sunucuda bırak” ibaresini işaretleyiniz.

Ankara Üniversitesi e-posta servisi aracılığıyla gönderilebilecek e-posta sayısı, 7 saat içerisinde en çok 200 adetle sınırlıdır.

Tek seferde bu sayıda adrese gönderilecek bir e-posta bile DNS sunucuları tarafından spam (alıcılar tarafından istenmeyen e-posta) olarak algılanabilir ve sadece gönderici adresi değil, ait olduğu alan adının barındırdığı (ankara.edu.tr, science.ankara.edu.tr vb. uzantılı) diğer tüm e-posta adreslerinin de yasaklı gönderici adresleri arasına girmesine sebep olabilir. Bu durumda bu adreslerden diğer e-posta adreslerine e-posta gönderimi engellenmiş olur.

Bir e-posta, alıcı tarafından spam olarak işaretlendiğinde de gönderici adresi yasaklı adresler arasına girebilir. Bu durumda da Üniversite e-posta adreslerinin tamamının e-posta gönderimi engellenebilir.

Eğer e-postalar, sunucular tarafından güvenilir görülen e-posta sunucuları (Ör: Gmail) aracılığıyla gönderilirse spam olarak algılanma ihtimali de düşer.
Aşağıdaki açıklamalarda da görüleceği gibi bir Google hesabı aracılığıyla gönderilecek e-postanın gönderici adresi alanında bir Google hesabı (Ör: xyz@gmail.com gibi) değil Üniversite e-posta adresi (Ör: bim@ankara.edu.tr) görüntülenir; Gmail sunucuları ise sadece e-postayı taşımakla görevli olur.
E-postalarınızı bir Google hesabı kullanarak Gmail sunucuları aracılığıyla gönderdiğinizde Üniversite e-posta adresleri için geçerli olan e-posta gönderme limiti uygulanmaz.